Blijft Disney Plus België vastlopen of crashen? Dit kun je zelf doen

Het bevriezen van het beeld of het crashen van de Disney Plus België app, zijn te wijten aan opstartproblemen. Ook kan het voorkomen dat je een foutcode te zien krijgt. Hoewel Disney zelf al veel van deze problemen heeft opgelost, is er gelukkig ook veel dat je zelf kunt doen.

Bijvoorbeeld als je problemen ondervindt met de internetverbinding, het kijken van Disney Plus via de Xbox, televisie en mobiele apparaten. Mochten de onderstaande oplossingen je niet verder helpen, neem dan direct contact op met de helpdesk van Disney of stel je vraag in onze Facebook Community.

De Disney Plus België applicatie blijft vastlopen of crasht

Ook de app van Disney Plus België kan voor storingen of crashes zorgen. In veel gevallen komt dit doordat er te veel apps meedraaien op de achtergrond. Als jouw film of serie crasht, overweeg dan om de applicatie én andere openstaande apps te sluiten.

Start de app daarna opnieuw op. Heb je nog steeds last van storingen? Dan kan dit te maken hebben met een update. Doorloop de onderstaande stappen om dit te controleren:

1. Sluit de Disney Plus België applicatie en ga naar de Play Store of Apple Store.

2. Controleer of er nieuwe updates beschikbaar zijn voor de Disney Plus applicatie.

3. Start de streamingdienst na het updaten opnieuw op.

Eventueel kun je de bestaande applicatie ook verwijderen en opnieuw installeren als je last hebt van storingen terwijl er geen nieuwe versie beschikbaar is. Indien dit niet het probleem oplost, dan is het verstandig om je internetverbinding goed te controleren en te resetten.

Je internetverbinding controleren en resetten

Als Disney Plus België abonnee weet je dat je een goede internetverbinding nodig hebt. Zo kun je alle gewenste films en series streamen. Wil je Disney Plus in HD bekijken? Dan heb je minimaal 5,0 Mbps nodig. Voor UHD is dat 25,0 Mbps.

Ook als je hieraan voldoet kun je te maken krijgen met vervelende internet storingen. Dit kan te maken hebben met jouw router en/of modem. Zo los je ze op:

1. Ontkoppel de modem en de router van elkaar. Haal ook de netsnoeren los.

2. Wacht voor ongeveer 1 minuut en sluit dan éérst de modem weer aan.

3. Wacht nog een minuut met het aansluiten van de router en laat het systeem voor ongeveer 2-3 minuten met rust.

4. Open nu de Disney Plus België app en controleer of alles naar behoren werkt.

Niet kunnen inloggen via de Xbox

Disney Plus kun je in België ook kijken via de Xbox. Het meest voorkomende probleem via deze console zit hem in het inloggen op het Disney account. Zo kan het voorkomen dat je toegang krijgt, maar daarna direct weer wordt uitgelogd.

Dit probleem kun je eenvoudig oplossen door de Xbox van een harde reset te voorzien. Zo ga je te werk:

1. Schakel de Xbox uit. Dit doe je door de aan/uit knop wat langer ingedrukt te houden. Het systeem schakelt zich dan vanzelf uit.

2. Haal nu de netsnoer van de Xbox los en sluit deze vervolgens na enkele minuten weer aan. Het systeem heeft nu de kans om zichzelf te resetten.

3. Start de Xbox wederom op als je het netsnoer hebt aangesloten. Ondervind je nog problemen? Dan kun je ook overwegen om jouw Microsoft account te her-activeren om eventuele storingen te kunnen verhelpen.

Andere problemen met het bekijken van Disney Plus België

Ik wil streamen maar krijg alleen een leeg scherm te zien. Wil je een film, serie of documentaire bekijken op Disney Plus maar zie je een zwart of blanco scherm? Dan kan dit te maken hebben met jouw beveiligingsfilters. Deze filters hebben de eigenschap om sommige content te blokkeren.

Controleer je de filters bij de instellingen van een betreffende applicatie zoals bijvoorbeeld je browser. Een zwart of leeg scherm kan ook veroorzaakt worden door een antivirus programma of een instelling die pop-ups blokkeert.

De film die ik wil bekijken is niet beschikbaar. De lancering van Disney Plus België is nog maar nét van start gegaan. Dat betekent niet alleen heel veel nieuwe abonnees per dag, maar ook mensen die tegelijkertijd dezelfde populaire film willen streamen.

Door deze vraag, kan het voorkomen dat de film tijdelijk niet beschikbaar is. Geen paniek, want je kunt het op een later tijdstip nog eens proberen.

De opstartfase van Disney Plus

Ondervind je andere problemen met de Disney Plus app? Bedenk je dan goed dat al het begin moeilijk is. Disney Plus is pas vanaf 15 september 2020 beschikbaar in België.

Zoals je weet is een foutje menselijk waardoor ook bedrijven en streamingdiensten te maken krijgen met opstartproblemen en kleine onvolkomenheden. Zeker in de beginfase. Gelukkig wordt daar hard aan gewerkt.

In de tussentijd kun je gebruik maken van de bovenstaande probleemoplossingen voor storingen en crashes tijdens het streamen via Disney Plus. Mocht dit alsnog niet helpen, bekijk dan onze Facebook community en stel je vraag daar.


Abonneer nu op Disney+ en kijk je favorieten van Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, Nat Geo en meer!
Meer weten over wat Disney Plus allemaal te bieden heeft? Bekijk dan het volledige aanbod. Hier vind je de beste films, series en documentaires. En hier vind je alle nieuwe titels die onderweg zijn naar Disney Plus.


15/09/2020
In dit artikel: